FAQ

U vindt op deze pagina veelgestelde vragen met antwoorden. Deze vragen worden regelmatig aangevuld.

FAQ

Welke rol speelt het mbo in de ontwikkeling en examinering van deze praktijkgerichte programma’s?

Leerlingen uit de nieuwe leerweg moeten zonder hinder door kunnen stromen naar een niveau 4 opleiding op het mbo. Belangrijk is dat het regionaal mbo weet dat er een nieuwe leerweg is en wat die inhoudt en dat er met het mbo gesproken wordt over de vraag over welke kennis en vaardigheden leerlingen moeten beschikken om succesvol een niveau 4 opleiding te doorlopen. In verdergaande afspraken kunnen samen met het mbo doorlopende leerlijnen of doorlopende leerroutes ontwikkeld worden. Dergelijke routes zijn alleen succesvol als ze door beide partijen samen ontwikkeld worden. Mbo docenten maken onderdeel uit van de ontwikkelgroepen die de examenprogramma’s maken. Daarnaast wordt de MBO Raad op elk (tussen)product om advies gevraagd door SLO, net als vele andere relevante partijen. Het mbo mag betrokken worden bij de examinering, maar dat hoeft niet, dit is aan de school.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van SPV

Blijf net als duizenden docenten en leidinggevenden in het vmbo op de hoogte van het laatste nieuws. Schrijf u in en ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief in uw mailbox.

VMBO ONDERWIJS OP MAAT