Op deze pagina verzamelen we inspirerende voorbeelden.
Hoe breng je het LOB-programma in de onderbouw dichter bij de belevingswereld van leerlingen? Decaan Sander Esselink en zijn LOBcollega’s van scholengemeenschap Marianum in Lichtenvoorde vonden een oplossing dicht bij huis, in de jaarlijkse Zwarte Cross.
Column Ton Hillen, CEO Koninklijke Heijmans N.V: De onmisbare bouwer van morgen
Veronica Kottelaar van Maris College Bohemen in Den Haag is Zorg en Welzijn-docent van het Jaar 2024. Hoe kijkt zij naar het zorgonderwijs en heeft ze tips voor collega’s?
Eind vorig jaar nam Loes Oostdam, docent bij Aeres in Ede en coördinator pgp, deel aan een studiedag pgp voor Aeres. Op deze dag konden docenten kiezen uit een groot aantal workshops waarbij diverse thema’s rondom praktijkgerichte programma’s behandeld werden. Samen met Aeres organiseerde SPV de bijscholing voor docenten
Veronica Kottelaar van Maris College Bohemen in Den Haag is Zorg en Welzijn-docent van het Jaar 2024. Hoe kijkt zij naar het zorgonderwijs en heeft ze tips voor collega’s?
Het C.T. Stork College in Hengelo wil haar leerlingen praktijkrijk vmbo-onderwijs meegeven: binnenschools, maar vooral ook buiten de school.
Bob Plemp was enkele jaren leraar Lichamelijke Opvoeding op het Kaj Munk College in Hoofddorp. Tegenwoordig werkt hij als docent Technologie en toepassing en heeft afgelopen juni een bijscholing pgp gevolgd.
Het praktijkgerichte programma (pgp) op Singelland VHS in Drachten heeft een stevige basis in de beroepsgerichte profielen. Dat is niet alleen winst voor de tl-leerlingen. Het stimuleert ook het gevoel dat we samen één school zijn, aldus Franca Lentz, teamleider tl.
Binnen het profiel Media, Vormgeving en ICT (MVI) ontwikkelen docenten zelf de lesmaterialen. Daardoor kunnen ze snel inspelen op actuele ontwikkelingen, zoals de opkomst van ChatGPT en andere artificial intelligence.