Inspiratie

Inspirerende voorbeelden voor docenten en leidinggevenden in het vmbo.

16 - 11 - 2020

Keuzevak Internationale Handel populair op Tabor College d’Ampte

Met ingang van dit schooljaar biedt Tabor College d’Ampte in Hoorn het keuzevak Internationale Handel aan. Het vak is populair onder de 29 vierdejaars vmbo-leerlingen uit de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg en mavo. Iedere dinsdagochtend krijgen zij gezamenlijk op het Leerplein drie uur les van docente Economie Tugçe Aydemir Türemis. “Onze leerlingen met belangstelling voor Internationale Handel denken groot. Hun ambitie reikt veelal verder dan het hebben van een baan in het lokale bedrijfsleven; een aantal droomt van een carrière in een internationaal aansprekend bedrijf.”

Tugçe Aydemir Türemis geniet van de ondernemingsgeest die ze bij een aantal leerlingen in haar groep Internationale Handel ziet. Drie leerlingen hebben bedrijfjes opgericht van waaruit ze handel bedrijven. “Ze staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en bestellen via de Chinese webshop AliExpress en de winkel-app Wish goedkope producten – denk bijvoorbeeld aan kleding, spellen, lampen, gereedschap, dekbedovertrekken, automaterialen – die ze via een account bij BOL.com met winst doorverkopen. In feite zijn het al jonge ondernemers die me zo nu en dan tijdens de les vertellen hoe succesvol ze zijn in het sluiten van deals.”

Download het artikel

 

Onze leerlingen met belangstelling voor Internationale Handel denken groot. Hun ambitie reikt veelal verder dan het heb- ben van een baan in het lokale bedrijfsleven; een aantal droomt van een carrière in een internationaal aansprekend bedrijf.

Tugçe Aydemir Türemis

Examenprogramma's en vakinhoudelijke uitwerkingen

Alle examenprogramma's

Naar overzicht

Alle vakinhoudelijke uitwerkingen

Naar overzicht

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van SPV

Blijf net als duizenden docenten en leidinggevenden in het vmbo op de hoogte van het laatste nieuws. Schrijf u in en ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief in uw mailbox.

Aanmelden