Eind vorig jaar nam Loes Oostdam, docent bij Aeres in Ede en coördinator pgp, deel aan een studiedag pgp voor Aeres. Op deze dag konden docenten kiezen uit een groot aantal workshops waarbij diverse thema’s rondom praktijkgerichte programma’s behandeld werden. Samen met Aeres organiseerde SPV de bijscholing voor docenten
Veronica Kottelaar van Maris College Bohemen in Den Haag is Zorg en Welzijn-docent van het Jaar 2024. Hoe kijkt zij naar het zorgonderwijs en heeft ze tips voor collega’s?
Het C.T. Stork College in Hengelo wil haar leerlingen praktijkrijk vmbo-onderwijs meegeven: binnenschools, maar vooral ook buiten de school.
Binnen het profiel Media, Vormgeving en ICT (MVI) ontwikkelen docenten zelf de lesmaterialen. Daardoor kunnen ze snel inspelen op actuele ontwikkelingen, zoals de opkomst van ChatGPT en andere artificial intelligence.
Wat wil je leerlingen Mobiliteit en Transport (M&T) meegeven? Docenten Abdel Moussati en Tom Berkers van de Bossche Vakschool maken hun onderwijs praktisch, eigentijds én motiverend voor elke leerling.
Column van Merijn Ruis, toegepast psycholoog gespecialiseerd in de wetenschap van geluk.
Vmbo-leerlingen leren het liefst in de praktijk. Bij het profiel Maritiem en Techniek (MaT) betekent dat: op en om het water!
Ter voorbereiding van de activiteiten rond het feestjaar heb ik me in de afgelopen tijd verdiept in de 25 jaar dat het vmbo bestaat. Eén van die ‘activiteiten’ was een tijdlijn van 1999 tot 2024.
Oké, meedoen is belangrijker dan winnen. Maar winnen maakt het natuurlijk wel extra leuk! Drie teams van RGO Beroepscampus Middelharnis kwalificeerden zich dit jaar voor de nationale finale van Skills Talents, de teamvakwedstrijden voor het vmbo.
Binnen de sector Groen is biodiversiteit een belangrijk en actueel onderwerp. Het keuzevak ‘Natuurlijk groen’ heeft mede daarom met ingang van dit schooljaar een nieuwe opzet gekregen, met meer aandacht voor planten en dieren in en om het schoolplein.