Jaime van Tuijl schrijft een mail aan haar voormalig leraar Duits op het Schoonhovens College, meneer Van Waas. Ze vertelt over de verschillen die ze ervaart tussen het vmbo en mbo. Ook schrijft ze over haar vervolgopleiding, haar stages en over wat ze na het afronden van haar opleiding wil gaan doen.
Het leerwerktraject is een leerroute voor leerlingen die het niet redden in het reguliere programma van de basisberoepsgerichte leerweg. Op het Elde College in Schijndel volgen zij een individueel programma, met extra begeleiding en veel praktijkcomponenten.
Sinds Jacqueline Kerkhoffs zich – ruim 25 jaar geleden – bezig ging houden met de inhoud van het beroepsonderwijs, wordt er gesproken over een soepele overgang van v(m)bo naar mbo.
Een column door Hugo de Jonge die ook gepubliceerd is in de krant Kies!
Een artikel uit de de krant KIES! In de escaperoom van het Pius X College komen alle leerdoelen terug; digitaal spel bedenken, het spel maken en daarna demonstreren en presenteren.
Een artikel over directeur Peter Gelok van Autoschadeteams Baarends. Hij zocht contact met negen vmbo-scholen in de omliggende regio’s om de belangstelling voor het vak autoschadehersteller aan te wakkeren.
Een artikel uit de krant “VMBO werkt!”. Het Roemer Visscher College in Den Haag haalt de praktijk binnen de school door met leerwerkbedrijven samen te werken.
Een artikel uit de krant “VMBO werkt!”. In dit artikel wordt besproken hoe avo-docenten lessen contextrijken en relevanter kunnen maken.
Een artikel uit de publicatie ‘Goed gekozen!’ waarin ervaringen van scholen met de invoering van Nieuw VMBO centraal staan. Waar bij het Melanchton in Rotterdam de school voorheen van de leerlingen was, is deze nu weer van de docenten.
Een artikel uit de publicatie ‘Goed gekozen!’ waarin ervaringen van scholen met de invoering van Nieuw VMBO centraal staan. De heldere nieuwe onderwijsvisie van Ravelijn luidt als volgt: leer van je docent, van elkaar en van jezelf. Elementen die goed aansluiten bij Nieuw VMBO.