Actualiteiten voor docenten en leidinggevenden in het vmbo.
In deze brochure leest u wat moet en wat mag als het gaat om leer-werktrajecten.
Met medewerking van het ministerie van OCW is er voor voor vmbo-scholen en -leerlingen een aantrekkelijk en uitdagend motivatieprogramma vakmanschap gemaakt. Docenten kunnen dit schooljaar gebruikmaken van extra aanvullende activiteiten en materialen voor hun lessen.
KB-leerlingen die in leerjaar 3 het profielvak afsluiten mogen dat cijfer laten staan, ook als ze uiteindelijk examen doen op BB-niveau.
SPV wil vmbo-scholen ondersteunen bij het kiezen van interventies voor de beroepsgerichte leerwegen.
We denken wel te weten wat de onderzoeksvaardigheden zijn die mbo-studenten moeten hebben. Maar klopt dat ook echt?
De LAKS-monitor is hét tevredenheidsonderzoek voor en door VO-scholieren. In dit tweejaarlijkse onderzoek zijn de verplichte sociale veiligheidsvragen opgenomen en de enquête die de input levert voor Scholen op de kaart wordt in de monitor afgenomen.
In april en mei hebben we een inspiratiesessie uitgezonden over formatief evalueren. Judith Gullikers vertelde over de cyclus formatief evalueren en Tamara van Schilt over formatief handelen. Deze inspiratiesessies zijn terug te zien via de website.
Tamara van Schilt bouwt in haar masterclass voort op de masterclass van Judith Gulikers over de cyclus formatief evalueren door een programma van formatieve leeractiviteiten te introduceren.
Het vormgeven van doorlopende leerlijnen vmbo-mbo staat centraal in het digitale magazine Sterk Beroepsonderwijs. Verschillende leerlabs van vmbo en mbo werken aan het vormgeven van hun samenwerking en het ontwikkelen van doorlopende leerlijnen of leerroutes.